سـامانه شفافــ‌سازی

خط انتقال از سد باغان

پروژه خط انتقال از سد باغان با هدف انتقال 1/8 میلیون متر مکعب در سال تخصیص آب شرب و صنعت از سد باغان به شهر ها و صنایع شهرستان جم در حال اجرا می باشد که 1/2 میلیون متر مکعب سهم شرب شهرهای ریز و انارستان و روستاهای تابعه آن و 6 میلیون متر مکعب سهم صنایع نفت و گاز مستقر در منطقه می باشد.


  تاریخ شروع
13 آبان 1396
  تاریخ پایان
6 آبان 1398
  اعتبار کل پروژه
0
  پیشرفت پروژه ( 92%)
 

پروژه خط انتقال از سد باغان با هدف انتقال 8/1 میلیون متر مکعب در سال تخصیص آب شرب و صنعت  از سد باغان به شهر ها و صنایع شهرستان جم در حال اجرا می باشد که 2/1  میلیون متر مکعب سهم شرب شهرهای ریز و انارستان و روستاهای تابعه آن و 6 میلیون متر مکعب سهم صنایع نفت و گاز مستقر در منطقه می باشد.

این خط با دبی پیک 310 لیتر بر ثانیه طراحی گردیده و شامل دو باب ایستگاه پمپاژ (شماره یک در مجاورت سد و شماره دو در فاصله 1/5 کیلومتری از بدنه سد) و دو مخزن بتنی (شماره یک قبل از ایستگاه پمپاژ شماره دو به حجم 5000 متر مکعب و شماره دو در محل تلاقی جاده روستای سرچشمه به شهر انارستان با حجم 1000 متر مکعب) می باشد. طول این خط انتقال 27 کیلومتر می باشد که از محل سد باغان شروع و تا روستای تنگمان و جمال آباد محل تاسیسات انتقال آب شرکت پالایش گاز فجر جم ادمه دارد. جنس خط لوله فولادی با اقطار 600 میلیمتر به طول 17 کیلومتر و 450 میلیمتر به طول 10 کیلومتر می باشد.